Skip to main content

Svenska Botaniska Föreningens

Medlemsservice

Svenska Botaniska Föreningens

Kansli

Välkommen till Svenska Botaniska Föreningens kansli i Uppsala!

Här hittar du vår medlemsservice, redo att hjälpa dig med allt från medlemsfrågor till information om våra aktiviteter.

Kansliet har öppet på vardagar och nås oftast per telefon 018-103 300 mellan kl 9  och 12.
Du kan även skicka din fråga via e-post till: medlem@svenskbotanik.se

Kommunikation

Svenska Botaniska Föreningen kommunicerar i första hand via e-post. I de fall e-postmeddelanden inte fungerar används telefonnummer eller postadress för kommunikation till medlemmar.

Vill du som medlem få din faktura på kommande medlemsavgifter med vanlig post kontakta Svenska Botaniska Föreningens kansli, så ordnar vi med pappers-avi.

Du behöver som medlem uppdatera din adress vid flytt. Behöver du meddela adressändring, nytt telefonnummer eller har övriga ärenden gällande ditt medlemskap, kontakta SBF:s kansli.

Medlemsregister/mina sidor

Svenska Botaniska Föreningens medlemsregister hanteras av Föreningshuset.

Där kan du som medlem logga in på ”Min sida”. Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter, se aktuella och tidigare avier samt betalstatus på dessa.

För att kunna använda Min sida, måste du ha en e-postadress registrerad. Har du ingen registrerad e-postadress, kontakta kansliet så hjälper vi till att lägga in den.

Första gången du loggar in måste du klicka på knappen ”Glömt/saknar lösenord”, ange den adress du har registrerat på ditt medlemskap – så skickas instruktioner till den mailadressen på hur du skapar ett lösenord.

Om du inte får något mail – kolla först skräpkorgen, om det fortfarande saknas,
kontakta kansliet, så dubbelkollar vi att vi har rätt uppgifter i medlemsregistret.