Föreningens medlemsregister och fakturering via E-faktura administreras av
Föreningshuset Sedab AB.
Vi har här samlat in uppgifter från de vanligaste bankerna om hur man gör för att registrera/ändra e-Faktura hos dem. Vi gör vårt bästa för att hålla instruktionen aktuell. Skulle det ändå inte fungera, ber vi dig kontakta din bank för hjälp.
Observera:
– vid byte av bank behöver du först koppla bort ditt medgivande i nuvarande bank, vänta tills det gått 7 bankdagar, sedan kan du lägga upp ditt e-Faktura på den nya banken.
– vid byte av bankkonto inom samma bank ska du ändra i ditt nuvarande medgivande på internetbanken, inte lägga upp ett nytt medgivande.
Det är också bra om du har ditt medlemsnummer hos föreningen till hands1, när du lägger upp ditt e-Fakturamedgivande via din internetbank.
1Ditt medlemsnummer kan du se på:
- Min Sida – hos föreningshuset
- På baksidan av din tidskrift (på plasten, om den var inplastad)
- Kontakta SBF:s kansli, så hjälper vi dig att ta fram det